Prehistòria i art rupestre a la Vall de Gallinera. (La Marina Alta, Alacant)

Prehistòria i Art Rupestre a la Vall de Gallinera és una publicació que naix de la col·laboració entre la Diputació Provincial d'Alacant, l'Ajuntament de la Vall de Gallinera i la Universitat d'Alacant com administracions compromeses i interessades en donar a conéixer el patrimoni cultural de la vall i també els treballs de posada en valor que, finançats per la Diputació Provincial, de manera vocacional i decidida, han desenrotllat els tècnics del MARQ i de l'Àrea de Arquitectura d'esta institució. Amb ells s'ha gestat una ruta d'interés paisatgístic i cultural, al mateix temps que s'han protegit indrets que contenen manifetacions artístiques d'importància cabdal per formar part de l'Art Prehistòric de l'Arc Mediterrani, és a dir, d'un llegat mil·lenari que des de 1998 es reconeix com a patrimoni de la humanitat. La Vall de Gallinera ha sigut un lloc de pas de moltes civilitzacions i cultures al llarg del temps -en aquest llibre en fem un bon repàs- i on personatges il·lustres com Cavanilles han deixat constància. Així i tot, no hem de desatendre la funció tan important que han tingut moltes persones anònimes que han viscut i estimat la nostra singular Vall durant centenars i centendars d'anys. I potser eixa és la clau de la nostra peculiar identitat: una vall on s'atura el temps quan t'hi endinses serpentejant una carretera que a poc a poc et descobreix la nostra herència morisca i mallorquina.

978-84-09-26778-1

Prehistòria i art rupestre a la Vall de Gallinera. (La Marina Alta, Alacant)

Barciela González, Virginia - Soler Díaz, Jorge A. - Pérez Jiménez, Rafael. (Coordina)

Ajuntament de la Vall de Gallinera