José Chabás Borderhore (1877-1963). Tuberculosis y medicina social en la Valencia del primer tercio del siglo XX. Nº 63. Sèrie Minor

Índex: La tuberculosi, el gran botxí de la societats industrialitzades (Tuberculosi, canvi social i medicina / La lluita antituberculosa a Espanya al començament del segle XX) . - Deixeble de Francisco Moliner Nicolás (1851-1915). - El debat sobre els dispensaris i les campanyes antituberculoses durant el primer terç del segle XX (El dispensari, eix de la lluita antituberculosa / Els sanatoris marítims: una opció per a la tuberculosi infantil / Els efectes higiènics de les colònies escolars i la prevenció de la tuberculosi) . - Salut i societat en l'obra científic- sanitària de J. Chabás Bordehore (1877-1963) (Salut, regeneració social i medicina: les coordenades del jove José Chabás Bordehore / L'etapa de formació acadèmica / De la participació en el moviment internacional contra la tuberculosi a la presidència del Col·legi de Metges / La ruptura biogràfica: guerra civil, depuració i desterrament a Barcelona) . - Dimensions i escensarios de l'obra cientificosanitària de José Chabás Bordehore (De la tisioterapia a l'oxigenoteràpia: les seues principals àrees d'interés científic / La Revista d'Higiene i Tuberculosi (1905-1936) en el context de la premsa mèdica valenciana (L'estructura i orientació científica de la revista - Escenari de debat mèdic, científic i social - Les controvèrsies entorn de la tuberculosi - Higiene social - Epidemiologia urbana de València - Política sanitària - Intrusisme, propaganda, informació veraç - Malalties infeccioses)). - La bibliografia científica de José Chabás Bordehore. - Bibliografia crítica.

978-84-482-4790-4

Barona, Josep L