Jaume I. Memòria i mite històric. Col·lecció Any Jaume I: 800 aniversari

La commemoració del 8u Centenari del naixement del Rei Jaume I, suposa per a la nostra Comunitat un moment d'especial significació històrica. La Generalitat, d'acord amb esta important efemèrides, i conscient del que el monarca va significar per a la nostra terra, està promovent un ampli programa d'activitats que recuperen per als valencians la figura del Rei davall el manat del qual ens constituirem com a poble. L'excepcional rellevància que va suposar per al món occidental la creació del nou Regne de València, així com la transcendència d'este llegat fundacional al llarg dels segles, ha fet possible que el Rei Jaume I ocupe un lloc de privilegi en l0imaginari col·lectiu dels valencians. En la línia de divulgació impulsada per l'Any Jaume I, la present exposició pretén que el públic puga conéixer amb més detall al monarca fundador d'un regne que acabaria per liderar la Corona d'Aragó durant els seus anys de major esplendor. En la construcció d'eixe Regne, fruit de la seua aposta per la nostra terra i les nostres gents, radica en gran mesura la consistència de la figura de Jaume I i el sentiment de gratitud i admiració generalitzada que li professa el poble valnecià, i del que esta exposició constituirà, sens dubte, una bona prova.

978-84-482-5129-1

Generalitat Valenciana