Jaume I, rei i cavaller: Els arneses i la cultura cavalleresca en el segle XIII. Col·lecció Any Jaume I: 800 aniversari

La celebració del VIII centenari del naixement del monarca fundador del Regne de València i la seua declaració institucional com l'Any Jaume I fan del 2008 un any especialment significatiu per al poble valencià. La rellevància del propi personatge i especialment la dimensió de la seua obra, constituixen uns llegats que, més enllà dels selges transcorreguts, continuen apareixent com a referències ineludicbles de la identitat del nostre poble. En este sentit, el desenrotllament per part de la Generalitat de diferents activitats commemoratives de caràcter divulgatiu, com és el cas de la present exposició, tenen com a principi objectiu promoure un major coneixement públic de la figura d'aquell gran rei i el seu entonr. La mostra Jaume I, rei i cavaller establix un diàleg entre dos dels vessatns més característiques i de la personalitat del sobirà com va ser la seua condició de mandatari d'una Corona d'Aragó en continua expansió i com a representant dels ideals cavallerescos tan característics de l'Edat Mitjana.

978-84-482-5130-7

Generalitat Valenciana