Té el lector entre les seues mans, un relat novel·lat de caràcter històric, sense rigor acadèmic encara que si didàctic. Està dirigit fonamentalment al públic juvenil, amb la intenció d'aproximar-se al fet històric de la Reconquista amb una visió diferent de l'acostumada. Enfront d'eixa concepció tradicional de la lluita del nord cristià contra el sud musulmà, es pretén donar una visió des d'una triple perspectiva mes humana, amb la interferència total de les tres religions que s'entremesclen en eixe moment amb la història dels quatre jóvens nascuts com el Rei El senyor Jaume I en 1208. Comprén els 30 anys que van des dels seus naixements fins a la presa de València en 1238. Tracta de convéncer el lector i crega la consciència que la Història no es reduïx de cap manera a les batalles, guanyades o perdudes pels exèrcits, sinó al treball constant dels pobles, encabotats per portar avant els seus valors anhels i creences fins a les últimes conseqüències. Demostrar que la intolerància religiosa és incompatible amb la pau entre els pobles, i que els radicalismes conduïxen necessàriament a la violència i la destrucció. Que si la Humanitat té un futur, este ha de ser de dialogue, permisivitat i admissió de les diferències culturals de cada poble. Que les diferències enriquixen, aportant a qui admet, tolera i clava al distint, i integra el positiu que cada cultura aporta a l'individu. Que en el segle XIII com ara mateix queda molt per fer per a véncer la ignorància dels que es tanquen convençuts que els seus propis valors són els únics i millors. Que la pau i la justícia deuen de prevaldre sobre els interessos i les ambicions irracionals.

978-84-6179-666-3

Aznar Ballester, Amadeu

Made

Altres comarques