Dénia: El rovell de la pilota. 25 anys del club de pilota Dénia

Hem fet 25 anys com a Club de Pilota i hem volgut celebrar-ho fent memòria. La nostra memòria i la del nostre poble. A Dénia s'ha jugat a la pilota des de sempre, hem tingut trinquets i hem donat alguns jugadors excepcionals. A uns els hem descobert, a altras els hem rescatat de l'oblit i a alguns els hem fet objecte de la nostra admiració. La ciutat de Dénia, els deniers, han tingut un paper important en les pàgines de la història de l'esport més nostrat, el que més arrel té en la nostra terra i el que més ens identifica com a col·lectivitat. Ens hem atrevit a dir que som "el rovell de la pilota" perquè ací, a Dénia i als pobles de la Marina Alta, hi ha una manera especial de viure el joc i, a més, hem aportat noms que figuren en la llegenda de la seua història. Un precisament és el del Rovell. En el món de la pilota trobarem un Rovell vinculat a Dénia en qualsevol moment dels darrers 150 anys. Tenim dret, per tant, a utilitzar l'expressió que figura en el títol d'aquest llibre. Ací també trobaran la història més recent, la que hem anant fent els aficionats des que el 1991 decidíem convertir-nos en club i impulsar coses tan boniques com reobrir el vell trinquet Vista Alegre, organitzar partides entre amics i entre professionals, obrir el nou trinquet "El Rovellet" i acostar als nostres veïns aquest joc que ha format part de les nostres vides. Aquestes pàgines són la nostra memòria, el testimoni d'un joc que ens ha unit i que ens deixa un ric llegat històric i emocional. Estem convençuts que conservant aquesta memòria, el nostre esport i la nostra afició tindran un futur més assegurat.

978-84-617-7134-9

Crespo, Miquel - Reig, Antoni