6é Congrés d'Estudis de la Marina Alta. Volum II

Índex: Història contemporània (Conferpencia: "Violència, bandolerisme i política a les Comarques Centrals del XIX", "Les escoles de la duquessa a Gata de Gorgos, Llíber i Xaló", "Els despatxos laboralistes sota el franquisme", "El llibre de reclamacions de l'estació de Benissa: un passatge de la microhistòria", "Marfinalitat i delinquüència a la Marina Alta (1866-1876)", "1873: violència quotidiana en un any difícil", "15-N de 1985, quan el cel va caure sobre Ondara"). - Arquitectura ("El neogòtic a la Marina Alta. El cas del Convent de pares franciscans de la Vila de Pego"). - Arts plàstiques i música ("De Reüll: 1987-2016. Orígenes, contexto y procesos de acciones del grupo", "El llegat etnomusicològic de Dolores Sendra). - Medicina i salut ("Accidents en agricultors de la Marina Alta (Alacant): la part submergida de l'iceberg", "Descripció de l'hàbit del tabaquisme en agricultors de la Marina Alta (Alacant)"). - Agricultura i medi ambient ("Evolució temporal de la qualitat química de les aïgues de reg agrícola a Pego", "Situació actual del corriol camanegre, l'habitant fantasma de les platges de Dénia", "La reintroducció de l'àguila pescadora (Pandion baliaetus) a la comarca de la Marina Alta", "La Marina com a terrer (terroir) vitivinícola i els terrers de la Marina", "Projecte d'estudi per a la conservació i gestió pesquera integral de la roca dels Felius"). - Economia i turisme (Conferència: "Silene bifacensis rouy, una planta de la Marina Alta en peligro de extinción", "El paisaje de bancales de la Marina Alta (Alicante): un patrimonio cultural y turístico singular", "Els canvis esdevinguts en la xarxa d'entitats financeres a la comarca de la Marina Alta entre el 2007 i juny del 2017", "Movimiento centrífugo del mercado laboral en la Marina Alta".).

978-84-944726-6-4-1

6é Congrés d'Estudis de la Marina Alta. Volum II

IECMA (Institut d'Estudis Comarcals de La Marina Alta)

IECMA (Institut d'Estudis Comarcals de la Marina Alta)